Nordic Business Forum on perustamisestaan asti pyrkinyt olemaan paras  liike-elämän johdolle ja päättäjille suunnattu tapahtuma Suomessa ja Euroopassa. Asiakaskokemuksesta vastaavana johtajana, minulle oli selvää, että tapahtuma-alalla parhaaseen mahdolliseen lopputulokseen päästään tarjoamalla osallistujille erinomaista asiakaspalvelua ja alallaan täysin uuden tason asiakaskokemus.

 

Henkilöltä henkilölle tapahtuvan asiakaspalvelukokemuksen rungon muodostavat ne 250 huippukoulutettua 20-26 vuotiasta nuorta, jotka tekevät ensiluokkaista työtä vapaaehtoisina tapahtuman aikaansaamiseksi. Viime kädessä heidän tehtävänään on omalla osaamisellaan lunastaa antamamme lupaus maailman parhaasta asiakaspalvelusta.

 

Paras asiakaspalvelu edellyttää kuitenkin tekijöiltään ymmärrystä siitä maailmasta, josta tapahtuman osallistujat tulevat. Tavallinen 20-26 vuotias nuori ei voi itse omata tarvittavaa ymmärrystä asiakkaidensa maailmasta ja siitä elämästä, jota he elävät.

 

Olen ylpeä siitä, että olen saanut tehdä töitä Petrin kanssa useasti. Petrin sparraus tiimin kanssa oli kaksi osainen: ensimmäinen osio oli suunnattu vapaaehtoisjoukkoa johtaville esimiehille ja toinen koko asiakaspalvelun tiimille. Petrin mustalla huumorilla höystetty, nuoria erittäin hyvin puhutteleva tapa nostaa kissa pöydälle silottelematta, ja tyypillisten ongelmakohtien ja ajatusmallien esille nostaminen, on herättävä ja oppimisen mahdollisuuksia tarjoava. Yhteistyön myötä nuorilla oli merkittävästi parempi mahdollisuus ymmärtää sitä maailmaa, jossa heidän pitäisi ihmeensä tehdä.  

 

Petrin antama ajattelun muutos ja nuorten maailmankuvan vahvistaminen, sekä asiakkaiden parempi ymmärtäminen, johtivat osaltaan siihen että onnistuimme erinomaisen asiakaskokemuksen luonnissa. Vahva suositus.

Mikko Jaatinen, asiakaskokemusjohtaja 2010-2016, Nordic Business Forum

Jaa: